Tor KALBAR na początku miał być wzorem udanej inwestycji, ale po czasie wychodzi coraz więcej wątpliwości (01.02.2018).

Rada Miejska podjęła uchwałę i wyraziła zgodę na inwestycję, której wykonanie powierzyła Prezydentowi Elbląga. Budowany ponad dwa razy dłużej niż zakładano, znacznie droższy niż planowano, oddany rok po terminie i kilka razy otwierany. Tor wrotkarsko-łyżwiarski KALBAR w Elblągu na początku miał być wzorem udanej inwestycji, ale po czasie wychodzi coraz więcej wątpliwości. Najpierw nierówności i stojąca woda na torze wrotkarskim, a teraz problemy z mrożeniem i stojąca woda na torze łyżwiarskim. W ferie miał być ogólnie dostępny, a jest zamknięty. Chciałem aby w Elblągu powstał prawdziwy tor na którym mogliby trenować panczeniści. Tak samo zależy mi na całym zapleczu sportowym w naszym mieście. Mamy wśród młodzieży talenty tylko brakuje infrastruktury, a i ta która jest pozostawia wiele do życzenia. Nawet ta którą dopiero wykonano. Szkoda mi, że ani dzieci ani zawodnicy nie mogą korzystać z tej wielomilionowej inwestycji. Ten temat z pewnością będzie poruszony na najbliższej sesji rady miejskiej.
Kliknij na pismo.
AKTUALIZACJA z 12.02.2018. Wykonawca miał potężne opóźnienie. Miasto naliczyło uznaniowe kary umowne... Prezydent Elbląga W.Wróblewski liczy kary za 45 dni od 15.05.2017. Natomiast moim zdaniem należy liczyć od 01.12.2016. To zasadnicza różnica... Rezygnacja z naliczenia części kary, moim zdaniem, może być naruszeniem dyscypliny finansów publicznych, albowiem zamawiający publiczny nie może - w uproszczeniu pisząc - zaniechać ściągnięcia kary, która jest należna, ponieważ może być to traktowane jako działanie na szkodę budżetu miasta - a są to środki publiczne... Tor budowano ponad dwa razy dłużej niż zakładano, znacznie droższej niż planowano, oddano rok po terminie i kilka razy otwierano, a to co wykonano nie jest takie jakie powinno być... Napisali na: www.elblag24.pl - kliknij tutaj i czytaj, oraz www.elblag.net - kliknij tutaj i czytaj. Wcześniejszy post na facebooku w tym temacie - kliknij tutaj.
Wcześniej w temacie tej inwestycji pisałem - "Tajemnicze aneksy, rozciągnięta inwestycja budowy toru KALBAR w Elblągu. Na dzień 30.06.2017 inwestycja droższa jest o prawie 870 tys. zł. od początkowej wartości zamówienia" - kliknij tutaj i czytaj więcej.