Coś się ruszyło i widać pierwsze zmiany. Mam nadzieję, że w niedługim czasie mieszkańcom zostanie udostępnione w pełni sprawne to narzędzie i będą mogli uczestniczyć w konsultacjach również za pośrednictwem platformy elektronicznej „Elbląg konsultuje”...


Otrzymałem odpowiedź i jestem zaskoczony jego treścią... Niestety z przykrością muszę przyznać wbrew temu co zostało zawarte w odpowiedzi na moją interpelację, że platforma „Elbląg konsultuje” działa w pełnej wersji. Nie działa w pełnej wersji, albowiem nadal nie można dodawać rekordów na forum, ani zgłaszać uwag do konsultowanych tematów i dokumentów, a osoby zainteresowane aktywnym udziałem w konsultacjach za pośrednictwem platformy i zarejestrowane na niej nie mogą przeprowadzić uwierzytelnienia swojego profilu poprze e-PUAP – nie można uczestniczyć elektronicznie w konsultacjach, a jedynie pobrać z niej dokumenty opublikowane tam przez urząd miejski. Obecnie platforma „Elbląg konsultuje” stanowi wyłącznie stronę statyczną na której urząd miejski publikuje dokumenty do ewentualnego pobrania, a to mija się z przeznaczeniem platformy. Cieszy mnie jednak fakt, iż coś się w tym temacie ruszyło i widać pierwsze zmiany. Mam nadzieję, że w niedługim czasie mieszkańcom zostanie udostępnione w pełni sprawne to narzędzie i będą mogli uczestniczyć w konsultacjach również za pośrednictwem platformy elektronicznej „Elbląg konsultuje” – zwłaszcza, że na jej przygotowanie, budowę oraz uruchomienie wydatkowano około 240 tys. zł pochodzących ze środków unijnych i pozostawienie tak drogiej platformy niewykorzystanej byłoby rozrzutnością.